8 porad jak skutecznie zwiększyć skuteczność strony internetowej!

Tworzymy rozbudowane strony internetowe
Strona www – prosta, czy bardziej rozbudowana? cz. 2
5 kwietnia 2018
Pokaż wszystkie

Dzisiejszy rynek usług można porównać do pola bitwy, na którym konkuruje ze sobą wielu potężnych graczy. Niestety nawet najlepiej wyszkolony wojownik nie podoła wyzwaniu bez odpowiedniego oręża. Takim orężem jest marketing internetowy. Niewielu zdaje sobie sprawę, jak wielką rolę odgrywa nasza strona internetowa. Należy jednak pamiętać, iż nawet najlepiej zaprojektowana strona internetowa będzie bezużyteczna, gdy nie zdobędzie odpowiedniego zasięgu. Tym właśnie się teraz zajmiemy – omówieniem strategii wzmożenia ruchu na naszej stronie internetowej.

1. Bądź niepowtarzalny, ale merytoryczny Treści, które publikujesz muszą być nie tylko zrozumiałe, ale również unikalne. Nie wybijesz się z szarego tłumu ciągle powtarzając każdemu znane prawdy. Spróbuj przekazać merytoryczne i ciekawe informacje, tak by nie tylko trafić w swoją grupę docelową, ale również utrzymać ich atencję. Interesujące artykuły spełnią jeszcze jedną rolę – pomogą w zbudowaniu solidnego PR-u firmy.

2. Budowa swojej marki w portalach społecznościowych Social media to potężna broń marketingu internetowego. Przykład – zwykła  strona internetowa z Rzeszowa raczej nie obejmie swoim zasięgiem całej Polski, czy Europy. Wykorzystując promocje na Facebooku, Google+ ,czy YouTube możemy otworzyć się na znacznie szersze grono odbiorców. Niekonwencjonalne filmy, wpisy, czy zdjęcia mogą przekonać tych, którzy wcześniej nie byli zainteresowani danymi usługami. Pamiętaj by do wpisów dołączać linki do głównej strony internetowej.

3. Strzeż się kopiowania treści Treści, które są duplikatami (czy to z naszej strony, czy z zewnątrz), są niemile widziane przez wyszukiwarki internetowe. Kopiowanie tych samych artykułów, wpisów itd. może zaszkodzić naszej widoczności w internecie. Wyeliminuj podwójne strony, lub zablokuj ich indeksowanie.

4. Daj o sobie znać, zostaw link Spróbuj zbudować swego rodzaju sieć linków prowadzących do różnych części Twojej strony. Możesz to zrobić poprzez wymianę linków z jakościowymi partnerami, dużymi stronami z odpowiednim współczynnikiem „Trust flow”, czy udzielając się w internecie (fora, komentarze, wpisy).

5. Dbaj o mobilnych użytkowników Pamiętaj, że wielu dzisiejszych użytkowników internetu korzysta ze smartphnonów czy tabletów. Strona przyjazna tego typu odbiorcom, jest przez wyszukiwarki specjalnie promowana. Zadbaj o poprawne wyświetlanie swojej trony internetowej na urządzeniach mobilnych.

6. Zadbaj o przejrzystość Nikt nie polubi strony internetowej, której trzeba się uczyć. Layout powinien w jasny i klarowny sposób kierować użytkownika do sekcji, które go interesują.

7. Podziel się swoim danymi strukturalnymi botom Googla Umożliwi Ci to dostęp do zaawansowanej charakterystyki Twojej strony. Warto wprowadzić mechanizmy takie jak mikro format, czy RDF. Dlaczego? Otóż może to bezpośrednio wpłynąć na współczynnik klikalności Twojej strony.

8. Zadbaj o SEO. Odpowiednie tytuły, opisy czy frazy sprzyjają pozycjonowaniu strony w wyszukiwarkach internetowych. Warto zwrócić uwagę na meta tytuły, dzięki którym użytkownik strony łatwiej odnajdzie odpowiednią kartę przeglądarki. Odpowiednio dodane słowa kluczowe ułatwią również wyszukanie strony klientowi, który w polu wyszukiwania wpisał długą frazę na przykład całe zdanie. Pamiętaj też o dołączaniu opisów zamieszczonych grafik. Boty danej wyszukiwarki będą lepiej pozycjonować je w wynikach. Koniecznie zadbaj też o optymalizację strony – jej długie ładowanie zwykle kończy się zamknięciem jeszcze przed zapoznaniem się z nią.

Komentarze są wyłączone.