Responsywna strona www wykonana przez NETPIX
Responsywna strona internetowa – po co mi to?
16 sierpnia 2017
Trendy stron www na rok 2017
Jak wygląda nowoczesna strona internetowa?
20 sierpnia 2017
Pokaż wszystkie
Szata graficzna strony www

Postanowiłeś pójść krok do przodu w rozwoju swojej firmy i stworzyć jej stronę internetową lub masz ochotę odświeżyć swoją starą witrynę? Zanim pochopnie podejmiesz decyzję, nie wahaj się zadać kilku bardzo ważnych pytań osobie, która będzie to dla Ciebie robić.

 

Zacznij od tego, ile potrwa realizacja Twojej strony. Zazwyczaj trwa to 7 do 10 dni, na wszelki wypadek firmy zabezpieczają się terminem 14-dniowym. Zatem jeśli ktoś oferuje Ci stworzenie strony w 3 czy 5 dni, miej oczy szeroko otwarte. Być może kupujesz właśnie gotowy szablon z kradzionymi grafikami.

Dowiedz się również, z kim masz do czynienia. Czy rozmawiasz z zarejestrowaną działalnością gospodarczą czy indywidualną osobą, która „dorabia” sobie do etatu. Pierwsza opcja, choć może być droższa, gwarantuje Ci wystawienie faktury czy rachunku, umowę na świadczoną usługę, obsługę posprzedażową. Freelancerzy mają tę swobodę, że po pobraniu zaliczki mogą bez żadnych konsekwencji… zniknąć. W wypadku interesów własnej firmy chyba nie ma sensu wspieranie szarej strefy tylko po to, by zaoszczędzić parę groszy, ponieważ odbyć się to może znacznie większym kosztem.

Warto dowiedzieć się również, czy Twoja strona stworzona zostanie od podstaw. Czy grafiki będą autorskie i nikt nie będzie mógł Cię w przyszłości oskarżyć o ich kradzież bądź „pożyczanie” sobie od innych stron, czy szablon jest „gotowcem” czy również indywidualnym tworem. Nikt nie chce znaleźć klona swojej strony w Internecie, Ty chyba również, prawda?

Kolejną rzeczą, na którą należy zwrócić uwagę, to czy nasz web designer posiada wiedzę na temat sprzedaży. Tworzenie strony internetowej to nie tylko czytelny szablon i ładne grafiki. Jeśli chcesz, aby Twoja strona internetowa była narzędziem sprzedaży, zdecyduj  się na firmę, która zatrudnia osobę doświadczoną w sprzedaży, kontakcie biznesowym, kontaktach z Klientem. Jest mnóstwo zasad przekazu niewerbalnego, które warto wprowadzić na swoją stronę internetową, aby zwiększyć sprzedaż i zatrzymać przy sobie Klientów.

Nie wystarczy poczucie estetyki, potrzebna jest również ogromna wiedza, której nie zawsze można wymagać od grafika czy informatyka. To również kolejny argument przemawiający za tym, aby do współpracy zaprosić firmę, a nie freelancera.

Jeśli jesteś laikiem w kwestii obsługi paneli administracyjnych, jak większość osób na Twoim miejscu, zapytaj o przeszkolenie z obsługi Twojej strony. Warto dowiedzieć się, czy strona będzie posiadała czytelny panel edycji danych, abyś mógł w dowolnym momencie zmienić na przykład ceny usług czy numer telefonu. To bardzo ważna kwestia, ponieważ Twoja firma wciąż się będzie rozwijać, możesz dodawać kolejne elementy do swojej oferty, zmieniać ceny, dodawać nowe opisy… Możliwości są nieograniczone.

Ostatnią już rzeczą, o którą warto zapytać, są referencje. Nie każda firma ma je w formie pisemnej, ale zawsze możesz poprosić o adresy stron www, które już zostały zrealizowane przez firmę. Wówczas sam możesz poznać opinię na temat świadczonych przez tę firmę usług i podjąć ostatecznie słuszną decyzję.

Sprawdź naszą ofertę tworzenia stron internetowych

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *