Responsywna strona www wykonana przez NETPIX
Responsywna strona internetowa – po co mi to?
16 sierpnia 2017
Pokaż wszystkie

Na co dzień, wśród naszych Klientów spotykamy się z dwiema postawami w kwestii posiadania stron www. Na pytanie „po co firmie strona www?” Klienci odpowiadają „bo przecież każdy ma…” lub „w sumie nie wiem, czy jest mi ona na pewno potrzebna.”. Bez względu na to, która odpowiedź bliższa jest Tobie, przeczytaj poniższy tekst, on pozwoli Ci bliżej przyjrzeć się temu, dlaczego niektóre firmy, być może Twoja konkurencja, ze strony internetowej utworzyły potężne narzędzie sprzedaży, często znacznie silniejsze, niż punkt stacjonarny.

 

 

1. Strona internetowa jest narzędziem, które wyręczy Ciebie bądź Twoich pracowników z wielu obowiązków. To, co przedstawiciel Twojej firmy opowiadałby Klientowi na spotkaniu na temat oferty czy cen usług, możesz zawrzeć w stronie internetowej, co pozwoli zaoszczędzić Twój czas, da Klientowi swobodę porozumiewania się z Twoją firmą 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Twoja strona jest Twoim najbardziej wydajnym pracownikiem, a może być również Twoim całodobowym sklepem, w którym Klient przeprowadzi transakcję z dowolnego miejsca na świecie, o dowolnej porze. Po co rezygnować z tak ogromnej użyteczności?

 

2.Umówmy się, nie każdy z nas rodzi się lwem sprzedaży. Strona internetowa wyręczy Cię z obsługi Klienta, nawet tego najbardziej wymagającego. Pomyśl sam, nie musisz zatrudniać pracownika (oszczędność pieniędzy), nie musisz sam obsługiwać Klienta , a produkty czy usługi i tak się sprzedają .

 

3. Jest kilka form komunikacji z Klientem. Albo spotkasz się osobiście, albo podasz mu numer telefonu, albo adres strony www. I kolejno, Klient nie zawsze ma czas na spotkanie, Ty również. Numer telefonu nijak nie kojarzy się z Twoją firmą, jest też trudny do zapamiętania. Pomyśl, ile sam masz kontaktów w telefonie zapisanych jako „felgi”, „mechanik”, „ulotki” czy „lekarz” – coś Ci to mówi? Niekoniecznie. A adresy stron www często są również nazwą firmy, pozwala to na skojarzenie i zapamiętanie, czyli ułatwia kontakt z Tobą.

 

4.Klient odwiedzając Cię w Internecie otrzymuje swobodę. Może przerwać zapoznawanie się z Twoją ofertą w dowolnym momencie i w dowolnym momencie do niej wrócić. Nie istnieją pracownicy, kamery dookoła, nie ma żadnych ograniczeń, a całą wiedzę, której potrzebuje, ma na wyciągnięcie ręki. 

 

5.Każda baza firm, również CEIDG, posiada podstawowe rubryki do uzupełnienia. Nazwa, adres, telefon… Oraz strona internetowa. Nie wypełniając tej ostatniej tracisz wiarygodność w oczach potencjalnego Klienta. Bo czy Ty zaufałbyś firmie, która nie udostępnia publicznie adresu bądź numeru telefonu? Twoja autentyczność, a często również i kompetencja, zostanie podważona, jeżeli nie przedstawisz rzetelnie swojej firmy w sieci. 

 

6.Statystyki mówią, że w 2016 roku już 73% Klientów poszukiwało informacji na temat firm w Internecie, przez wyszukiwarki, takie jak np. Google. Nikt już nie korzysta z książek telefonicznych, a same polecenia nie mają w sobie takiego potencjału, jak wyszukiwarka. Innymi słowy, Google to gigantyczna baza Klientów, a posiadając stronę internetową, możesz część tego ogromnego potencjału zgarnąć dla siebie. 

 

7.Istnieją narzędzia dla posiadaczy stron internetowych, które śledzą każdy ruch Klienta na stronie. Pozwala to na analizę zachowań Klientów, czyli na przykład widząc, że Klienci są najbardziej zainteresowani jedną z trzech Twoich ofert, wiesz, że pozostałe dwie wymagają większego dopracowania. Pomaga to w rozwoju firmy oraz uniknięciu strat, na które narażają Cię niedoszlifowane aspekty oferty.

 

8.Reklamując się w swoim mieście, w naturalny sposób ograniczasz swój zasięg. Internet nie ma limitów geograficznych. Twoim Klientem może stać się osoba, która nie wiedziała nawet o istnieniu Twojego miasta! A to wszystko bez inwestowania w drogie reklamy telewizyjne lub radiowe.

 

9.To, jak dziś wygląda Twoja strona nie oznacza, że tak samo wyglądać będzie za rok. W Twoich rękach znajduje się narzędzie, które pozwoli w każdej chwili na edytowanie cennika, treści czy informacji kontaktowych, bez ponoszenia żadnych kosztów.

 

10.Sposobów na przekazanie informacji w Internecie jest wiele. Dla przykładu, chcesz opisać działalność Twojej firmy. Jak to zrobisz? Jedna osoba opowie, napisze, inna nagra film, jeszcze inna woli zrobić prezentację… Możliwości są nieskończone. Internet nie zna ograniczeń, na swojej stronie internetowej możesz zawrzeć każdą z form wyżej wymienionych i wiele, wiele innych. Narzędzia te pomogą Ci nie tylko wyróżnić się wśród konkurencji, ale przede wszystkim zostaniesz zapamiętany. 

 

Teraz już wiesz, że strona internetowa to nie tylko wymysł czy zachcianka firm. Strona internetowa to krok do przodu w kierunku rozwoju, otwarcie się na nowych Klientów, sposób na oszczędzanie oraz generowanie nowych zysków. Sposób na ściągnięcie z siebie limitów i ograniczeń. W Internecie czas i miejsce przestają mieć znaczenie. Liczy się już tylko to, jak zatrzymać przy sobie Klienta.

Sprawdź naszą ofertę tworzenia stron internetowych

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *